Search
Close this search box.

Kako ustvariti dober prvi vtis na razgovoru za zaposlitev

Prvi vtis je zelo pomemben tako na razgovoru za zaposlitev kot na splošno v življenju. Raziskave kažejo, da delodajalci v povprečju sprejmejo odločitev o kandidatu že v prvih 90 sekundah razgovora, zato je ključno, da je vaš prvi vtis kar najbolj pozitiven. Če se uspete pravilno pripraviti, izražati pozitivno energijo in ste pozorni na nebesedno komunikacijo, lahko bistveno izboljšate vaše možnosti za uspeh na razgovoru za zaposlitev.

Business, career and placement concept – surprised caucasian man 30s rejoicing and showing at himself when hiring during job interview with employees in office

Točnost naj bo vaša vrlina

Eden od pomembnih dejavnikov dobrega prvega vtisa je zagotovo točnost. Pred razgovorom preverite čas potovanja do lokacije na Google Maps, lahko se celo odpravite na lokacijo nekaj dni prej ob istem času. Tako lahko preverite pot, vhod v podjetje, parkiranje in druge podrobnosti, ki lahko vplivajo na vašo točnost. Ob prihodu na razgovor bodite prijazni, nasmejani in skušajte oddajati pozitivno energijo, kljub morebitnemu stresu.

Primerno oblačenje za dober prvi vtis

Primerna oblačila za razgovor za zaposlitev so odvisna od vrste delovnega mesta, podjetja in industrije, v kateri se prijavljate. Splošni nasvet je, da se pred razgovorom pozanimate o podjetju in njihovi kulturi ter se primerno oblečete glede na njihova pričakovanja. Če gre za delovno mesto, kjer se pričakujejo tradicionalna poslovna oblačila, kot so obleka in kravata za moške ali poslovna obleka za ženske, se držite tega standarda. Če je podjetje bolj sproščeno in neformalno, vendar še vedno želite ustvariti profesionalen vtis, se lahko odločite za nekoliko manj formalna oblačila, kot so hlače in srajca za moške ali suknjič s krilom ali hlače za ženske. Če se prijavljate na delovno mesto v kreativni industriji, kot je oblikovanje ali oglaševanje, lahko izberete bolj izrazita oblačila, vendar še vedno ohranite profesionalen videz. V vsakem primeru izberite oblačila, ki vam dajejo samozavest in izražajo profesionalnost, poskrbite tudi za splošno urejen videz in čistočo.

93 % komunikacije poteka nebesedno

Nebesedna komunikacija, kot je drža telesa, izraz obraza in ton glasu, je bolj pomemben dejavnik pri ustvarjanju prvega vtisa, kot se morda zavedate. Raziskave kažejo, da do 93 % komunikacije med ljudmi poteka nebesedno. Med razgovorom za zaposlitev pazite na držo telesa, da ne boste sključeni ali imeli roke v žepu. Ohranjajte očesni stik, saj lahko izogibanje pogledom sogovorniku deluje neprijetno ali neiskreno. Kljub temu pa pazite, da ne strmite v sogovornika, saj lahko to ustvari nelagodje in napetost. Ko pride do rokovanja, bodite samozavestni in vaš stisk roke naj bo ravno prav čvrst.

Aktivno poslušanje in odzivanje

Med razgovorom aktivno poslušajte sogovornika in se na njegove besede ustrezno odzivajte. Pokažite zanimanje za delovno mesto in poznavanje samega podjetja ter panoge. Če česa ne razumete, postavite vprašanje, če je kaj smešnega, se lahko nasmehnete. Seveda je primerno pokazati svojo prijaznost in sproščenost tudi s smehom ali s humorjem, vendar je pomembno, da ohranite primerno raven profesionalnosti.

Ostanite pristni

Da bi ustvarili dober prvi vtis, je pomembno, da ostanete pristni. Če boste med razgovorom za zaposlitev v skrbeh in boste dvomili vase, lahko delujete neiskreni. Namesto da poskušate ugajati ali biti nekdo drug, raje bodite to, kar ste. Vsak ima nekaj posebnega, kar ga loči od drugih. Delodajalci iščejo kandidate, ki izstopajo in prispevajo k raznolikosti in inovativnosti delovnega okolja. Zato pokažite svoje edinstvene lastnosti, predstavite izkušnje ali veščine, ki jih lahko prinesete v podjetje. To bo ustvarilo boljši prvi vtis in povečalo vaše možnosti za uspeh.

Skip to content